Наслов на наставниот предмет | Микроекономија |
Код | ECN 220 |
Професор | Проф. д-р Даниела Бојаџиева |
Предуслови за запишување на предметот | Нема |
Цели на предметната програма (компетенции):
По завршувањето на наставата и положувањето на овој предмет, студентите треба да бидат способни:
- Да владеат со неопходната микроекономска терминологија;
- Да ги користат теоријата за понудата и побарувачката со цел да ги анализираат и објаснат ефектите кои ги предизвикуваат промените во понудата и побарувачката врз цените и понудените количини на стоки и услуги;
- Да го разберат однесувањето на потрошувачите и нивниот оптимум во извесни услови и во услови на ризик;
- Да го разберат однесувањето на фирмите во совршено конкурентни услови на краток и на долг рок;
- Да го анализираат однесувањето на фирмите во услови на монопол или олигопол и да ги утврдат промените во потрошувачкиот и производителскиот вишок;
- Да ги разберат домените на пазарниот неуспех и потребата од активни политики за решавање на негативните последици од пазарната несовршеност;
- Да направат дијагностицирање на реалните пазарни случувања и тенденциите на тие случувања;
- Да ги анализираат ефектите од превземените мерки на економската политика
Содржина на предметната програма: Наставата од овој предмет е замислена како логично продолжување на микроекономските знаења, стекнати од предметот Основи на економијата, а преку збогатување на веќе совладаниот категоријален пристап со аналитичките и временските аспекти на микроекономската проблематика. Со оглед на ваквата замисла предметот се експонира како Микроекономија – второ ниво. Во него се проучуваат:
- Принципи на микроекономската анализа
- Анализа на понудата и побарувачката
- Преференции на потршоувач и концептот на корисност
- Избор на потрошувач во извесни услови и во услови на ризик
- Пазар на инпути и производствена функција
- Трошоци на производство
- Пазарни структури и конкуренција (Совршена конкуренција, Монопол и монопсон; Монополиситчка конкуренција и Олигопол) 184 Наставна програма 2022-2023
- Теорија на игри и стратегиското однесување на фирмите
- Општа рамнотежа и економска ефикасност
- Домени на пазарен неуспех и улогата на државата
- Државната интервенција во доменот на релативните цени (микрополитиката на цени)