Дипломираниот економист од областа на маркетингот ги познава основите економски законитости и појави и владее со техники за анализа на процесите и состојбите, како и предлагање и избор на решенија за согледаните проблеми.
СПЕЦИФИЧНИ КОМПЕТЕНЦИИ:
Дипломираниот економист од областа на маркетингот се оспособува за примена на техники за управување со маркетинг активностите на компаниите, т.е. со управување на производот, цената, дистрибуцијата и промоцијата. Дополнително, дипломираниот економист од областа на маркетингот се оспособува за примена на методи за истражување на пазарот, однесувањето на потрошувачите и на маркетинг инструментите. Според тоа, работните места на кои овие кадри можат да се вработуваат се компаниите од приватниот и јавниот сектор, јавните установи и јавната управа, граѓанските здруженија и други институции.
Општи и специфични дескриптори на квалификацијата
Со усвојувањето на сознанијата на оваа студиска програма, се очекува студентoт да ги демонстрира следниве знаења, способности и вештини:
Знаење и разбирање:
- Демонстрира знаење во врска со маркетинг инструментите и управувањето со нив во насока на остварување на позитивни резултати во работењето на компанијата.
- Покажува знаење кое е неопходно за идентификување на различните аспекти и фактори кои влијаат врз однесувањето на потрошувачите и врз процесот на донесување одлука при купување.
- Покажува знаење за одделните фази од процесот на маркетинг истражување и различните квалитативни и квантитативни методи што се користат во маркетинг истражувањето.
- Демонстрира знаење за идентификување на информациите и аспектите кои се неопходни за развивање на соодветен маркетинг план и маркетинг стратег ии.
Примена на знаењето и разбирањето:
- Ги применува теоретските познавања со помош на кои успешно ги идентификува и ги комбинира одделните инструменти од маркетинг миксот на компаниите.
- Самостојно развива маркетинг истражувачки проект и ги истражува и анализира одделните маркетинг инструменти, како и ставовите, перцепциите и однесувањето на потрошувачите, предлагајќи соодветни решенија.
- Ги применува теоретските принципи за развивање на маркетинг план и маркетинг стратегии.
Способност за проценка:
- Покажува способност за набљудување на маркетинг процесите и идентификување на релевантните информации, неопходни за управување со овие процеси.
- Покажува способност за идентификување и прибирање на релевантни примарни и секундарни податоци, неопходни за истражување на маркетинг појавите и процесите.
- Демонстрира способност за анализа и интерпретација на добиените податоци и нивна примена во насока на унапредување на маркетинг работењето на компаниите.
Комуникациски вештини:
- Покажува способност за тимска работа, иницира дискусии, но и активно го слуша соговорникот.
- Успешно ги применува принципите и кодексите на професионалното деловно комуницирање.
- Покажува способност за успешна презентација на добиените резултати од спроведените истражувачки проекти.
- Поседува разбирање на психолошките процеси врз основа на кои се базира однесувањето на потрошувачите, како и човековото однесување генерално.
Вештини на учење:
- Поседува развиени вештини за учење – читање, меморирање, слушање, интерактивно учество, набљудување и анализа.
- Демонстрира способност за критичка оцена на презентираните идеи, нуди оригинални решенија и успешно се справува со секоја поставена задача.
- Ги препознава сопствените интереси во областа на маркетингот и успешно се стекнува со нови знаење и вештини.
Задолжителни предмети
Ред. бр. | Шифра | Предмет | Часови | ECTS |
---|---|---|---|---|
1 | ECN 110 | Основи на економијата | 6+0 | 8 |
2 | MST 110 | Математика за економисти | 4+2 | 8 |
3 | ACC 110 | Основи на сметководство | 4+2 | 8 |
4 | MST 120 | Статистика за бизнис и економија | 4+2 | 8 |
5 | MGT 210 | Основи на менаџмент | 6+0 | 8 |
6 | MKT 210 | Основи на маркетинг | 4+2 | 8 |
7 | MKT 220 | Однесување на потрошувачите | 4+2 | 8 |
8 | MKT 230 | Управување со маркетинг каналите | 4+2 | 8 |
9 | MKT 310 | Маркетинг менаџмент | 4+2 | 8 |
10 | MKT 320 | Интегрирани маркетинг комуникации | 4+2 | 8 |
11 | MKT 340 | Управување со производот | 4+2 | 8 |
12 | MGT 390 | Финансиски менаџмент | 6+0 | 8 |
13 | MKT 330 | Политика на цени | 4+2 | 8 |
14 | EBU 220 | Интернет маркетинг | 4+2 | 8 |
15 | MKT 410 | Маркетинг истражување | 4+2 | 8 |
16 | MKT 420 | Меѓународен маркетинг | 4+2 | 8 |
17 | MGT 320 | Менаџмент информациони системи | 6+0 | 8 |
18 | MKT 430 | Маркетинг на услуги | 4+2 | 8 |
19 | MGT 430 | Деловно комуницирање | 4+2 | 8 |
Дипломска работа | 3 |
Изборни предмети
ЗИМСКИ СЕМЕСТАР
- Аграрна политика
- Аналитика на бизнис податоци
- Банкарски менаџмент
- Деловна етика
- Демографија
- Државно сметководство и сметководство на непрофитни организации
- Европски економски интеграции
- Економетрија
- Економија на инвестициите
- Економија на јавниот сектор
- Економика на Македонија
- Економски раст и развој
- Индустриска политика
- Интегрирани маркетинг комуникации
- Jавни финансии
- Квантитативни методи во финансии
- Корпоративно финансиско известување
- Лични финансии
- Макроекономија
- Маркетинг истражување
- Маркетинг менаџмент
- Меѓународен маркетинг
- Меѓународни организации и интеграции
- Меѓународни трговски трансакции
- Меѓународни финансии
- Менаџмент на информациони системи
- Менаџмент на човечки ресурси
- Методи на макроекономската анализа
- Микроекономија
- Монетарна и фискална политика во ЕУ
- Надворешна трговија
- Национални сметки
- Однесување на потрошувачите
- Оперативен менаџмент
- Операциони истражувања
- Сметководствени информациони системи
- Статистичка контрола на квалитет
- Стратегиски менаџмент
- Теорија на организација
- Управување со производот
- Финансиско сметководство
ЛЕТЕН СЕМЕСТАР
- Анализа на временски серии
- Анализа на финансиски извештаии
- Банкарство
- Вовед во економија на животната средина
- Глобалната економија и економските системи
- Деловно комуницирање
- Деловно планирање
- Директен маркетинг
- Државна регулација на бизнисот
- Е-бизнис иновации
- Единствен пазар на ЕУ
- Економија на иновации
- Економија на трудот
- Економија на социјална држава
- Економска статистика
- Инвестиционен менаџмент
- Интерна ревизија
- Локални финансии
- Маркетинг на услуги
- Маркетинг преку социјални медиуми
- Меѓународен менаџмент
- Меѓународна економија
- Меѓународно сметководство
- Менаџмент во осигурување
- Менаџмент на мал бизнис
- Менаџмент на набавки
- Менаџмент на перформанси
- Менаџмент на промени
- Менаџмент на ризик
- Менаџмент на финансиски институции
- Монетарна економија
- Мултилатерален трговски систем
- Мултилатерална трговска регулатива
- Односи со јавноста
- Организациско однесување
- Основи на бизнис аналитика
- Политика на цени
- Претприемништво
- Проект менаџмент
- Развој на економската мисла
- Регионална и урбана економија
- Ревизија
- Сметководствени контролни системи
- Теории на надворешната трговија
- Теорија на одлучување
- Управување со маркетинг каналите
- Управување со системите
- Управувачко сметководство I
- Управувачко сметководство II
- Финансиска економетрија
- Финансиска и актуарска математика
- Финансиски пазари и институции
- Хартии од вредност и портфолио менаџмент
ЛИНК до Маркетинг – студиска програма 2022/2023