Маркетинг – студиска програма 2017/2018

Дипломираниот економист од областа на маркетингот ги познава основите економски законитости и појави и владее со техники за анализа на процесите и состојбите, како и предлагање и избор на решенија за согледаните проблеми.

СПЕЦИФИЧНИ КОМПЕТЕНЦИИ:      

Дипломираниот економист од областа на маркетингот се оспособува за примена на техники за управување со маркетинг активностите на компаниите, т.е. со управување на производот, цената, дистрибуцијата и промоцијата. Дополнително, дипломираниот економист од областа на маркетингот се оспособува за примена на методи за истражување на пазарот, однесувањето на потрошувачите и на маркетинг инструментите. Според тоа, работните места на кои овие кадри можат да се вработуваат се компаниите од приватниот и јавниот сектор, јавните установи и јавната управа, граѓанските здруженија и  други институции.    

Општи и специфични дескриптори на квалификацијата 

Со усвојувањето на сознанијата на оваа студиска програма, се очекува студентoт да ги демонстрира следниве знаења, способности и вештини:      

Знаење и разбирање:

  • Демонстрира знаење во врска со маркетинг инструментите и управувањето со нив во насока на остварување на позитивни резултати во работењето на компанијата.
  • Покажува знаење кое е неопходно за идентификување на различните аспекти и фактори кои влијаат врз однесувањето на потрошувачите и врз процесот на донесување одлука при купување.
  • Покажува знаење за одделните фази од процесот на маркетинг истражување и различните квалитативни и квантитативни методи што се користат во маркетинг истражувањето.
  • Демонстрира знаење за идентификување на информациите и аспектите кои се неопходни за развивање на соодветен маркетинг план и маркетинг стратег ии.

Примена на знаењето и разбирањето:                 

  • Ги применува теоретските познавања со помош на кои успешно ги идентификува и ги комбинира одделните инструменти од маркетинг миксот на компаниите.             
  • Самостојно развива маркетинг истражувачки проект и ги истражува и анализира одделните маркетинг инструменти, како и ставовите, перцепциите и однесувањето на потрошувачите, предлагајќи соодветни решенија.
  • Ги применува теоретските принципи за развивање на маркетинг план и маркетинг стратегии.

Способност за проценка:

  • Покажува способност за набљудување на маркетинг процесите и идентификување на релевантните информации, неопходни за управување со овие процеси.
  • Покажува способност за идентификување и прибирање на релевантни примарни и секундарни податоци, неопходни за истражување на маркетинг појавите и процесите.
  • Демонстрира способност за анализа и интерпретација на добиените податоци и нивна примена во насока на унапредување на маркетинг работењето на компаниите.

Комуникациски вештини:

  • Покажува способност за тимска работа, иницира дискусии, но и активно го слуша соговорникот.
  • Успешно ги применува принципите и кодексите на професионалното деловно комуницирање.
  • Покажува способност за успешна презентација на добиените резултати од спроведените истражувачки проекти.
  • Поседува разбирање на психолошките процеси врз основа на кои се базира однесувањето на потрошувачите, како и човековото однесување генерално.

Вештини на учење:

  • Поседува развиени вештини за учење – читање, меморирање, слушање, интерактивно учество, набљудување и анализа.
  • Демонстрира способност за критичка оцена на презентираните идеи, нуди оригинални решенија и успешно се справува со секоја поставена задача.
  • Ги препознава сопствените интереси во областа на маркетингот и успешно се стекнува со нови знаење и вештини.

Ред. бр.ШифраПредметЧасовиECTS
1ECN 110Основи на економијата6+08
2MST 110Математика за економисти4+28
3ACC 110Основи на сметководство4+28
4MST 120Статистика за бизнис и економија4+28
5MGT 210Основи на менаџмент6+08
6MKT 210Основи на маркетинг4+28
7MKT 220Однесување на потрошувачите4+28
8MKT 230Управување со маркетинг каналите4+28
9MKT 310Маркетинг менаџмент4+28
10MKT 320Интегрирани маркетинг комуникации4+28
11MKT 340Управување со производот4+28
12MGT 390Финансиски менаџмент6+08
13MKT 330Политика на цени4+28
14EBU 220Интернет маркетинг4+28
15MKT 410Маркетинг истражување4+28
16MKT 420Меѓународен маркетинг4+28
17MGT 320Менаџмент информациони системи6+08
18MKT 430Маркетинг на услуги4+28
19MGT 430Деловно комуницирање4+28
Дипломска работа3

ЗИМСКИ СЕМЕСТАР

  • Аграрна политика
  • Аналитика на бизнис податоци
  • Банкарски менаџмент
  • Деловна етика
  • Демографија
  • Државно сметководство и сметководство на непрофитни организации
  • Европски економски интеграции
  • Економетрија
  • Економија на инвестициите
  • Економија на јавниот сектор
  • Економика на Македонија
  • Економски раст и развој
  • Индустриска политика
  • Интегрирани маркетинг комуникации
  • Jавни финансии
  • Квантитативни методи во финансии
  • Корпоративно финансиско известување
  • Лични финансии
  • Макроекономија
  • Маркетинг истражување
  • Маркетинг менаџмент
  • Меѓународен маркетинг
  • Меѓународни организации и интеграции
  • Меѓународни трговски трансакции
  • Меѓународни финансии
  • Менаџмент на информациони системи
  • Менаџмент на човечки ресурси
  • Методи на макроекономската анализа
  • Микроекономија
  • Монетарна и фискална политика во ЕУ
  • Надворешна трговија
  • Национални сметки
  • Однесување на потрошувачите
  • Оперативен менаџмент
  • Операциони истражувања
  • Сметководствени информациони системи
  • Статистичка контрола на квалитет
  • Стратегиски менаџмент
  • Теорија на организација
  • Управување со производот
  • Финансиско сметководство

ЛЕТЕН СЕМЕСТАР

  • Анализа на временски серии
  • Анализа на финансиски извештаии
  • Банкарство
  • Вовед во економија на животната средина
  • Глобалната економија и економските системи
  • Деловно комуницирање
  • Деловно планирање
  • Директен маркетинг
  • Државна регулација на бизнисот
  • Е-бизнис иновации
  • Единствен пазар на ЕУ
  • Економија на иновации
  • Економија на трудот
  • Економија на социјална држава
  • Економска статистика
  • Инвестиционен менаџмент
  • Интерна ревизија
  • Локални финансии
  • Маркетинг на услуги
  • Маркетинг преку социјални медиуми
  • Меѓународен менаџмент
  • Меѓународна економија
  • Меѓународно сметководство
  • Менаџмент во осигурување
  • Менаџмент на мал бизнис
  • Менаџмент на набавки
  • Менаџмент на перформанси
  • Менаџмент на промени
  • Менаџмент на ризик
  • Менаџмент на финансиски институции
  • Монетарна економија
  • Мултилатерален трговски систем
  • Мултилатерална трговска регулатива
  • Односи со јавноста
  • Организациско однесување
  • Основи на бизнис аналитика
  • Политика на цени
  • Претприемништво
  • Проект менаџмент
  • Развој на економската мисла
  • Регионална и урбана економија
  • Ревизија
  • Сметководствени контролни системи
  • Теории на надворешната трговија
  • Теорија на одлучување
  • Управување со маркетинг каналите
  • Управување со системите
  • Управувачко сметководство I
  • Управувачко сметководство II
  • Финансиска економетрија
  • Финансиска и актуарска математика
  • Финансиски пазари и институции
  • Хартии од вредност и портфолио менаџмент

ЛИНК до Маркетинг – студиска програма 2022/2023