Економска анализа за бизнис лидери

Наслов на наставниот предметЕкономска анализа за бизнис лидери
Код CFM 519
ПрофесорПроф. д-р Предраг Трпески
Предуслови за запишување на предметотЗавршен прв циклус на студии со најмалку 240 кредити

Цели на предметната програма (компетенции):

По завршувањето на овој предмет, студентот треба:

  1. да разбере како рационалниот потрошувач носи економски одлуки;
  2. да ги разбере основните економски проблеми на понудата и побарувачката со кои се соочуваат менаџерите на организациите;
  3. да ги препознае карактеристиките на различните пазарни структури;
  4. да размислува стратешки за тоа како да се зголеми вредноста на организацијата;
  5. да го разбере и објасни начинот на функционирање на пазарите на фактори на производство;
  6. да ги разбере улогата на државата во регулирање на основните домени на пазарен неуспех;
  7. да биде способен да го анализира создавањето на бруто домашниот производ;
  8. да ги разбере основните детерминанти на економски раст на долг рок;
  9. да ги разбере основните причини за рецесии;
  10. да ги разбере, анализира и дискутира економските политики.
  11. да ги разбре, толкува и анализира клучните макроекономски показатели.

Содржина на предметот:

Микроекономија Дел 1: Tеорија за избор на потрошувачот
1. Корисност и реткост
2. Максимизирање на корисноста

Дел 2: Анализа на побарувачката и понудата
3. Пазарен механизам
4. Еластичност на понуда и побарувачка

Дел 3: Теорија на производство
5. Форми на организација
6. Производство и трошоци

Дел 4: Пазарни структури
7. Конкурентни пазари
8. Имперфектна конкуренција

Дел 5. Пазари на фактори на производство
9. Пазари на труд и капитал.

Дел 6. Држава и бизнис
10. Пазарен неуспех
11. Регулација на пазар

Mакроекономија Дел 7: Основни макроекономски категории
12. Агрегатна понуда и побарувачка
13. Бруто домашен произво
14. Невработеност и инфлација

Дел 8: Економски раст
15. Извори на економски раст
16. Економски циклуси

Дел 9. Пари и банки
17. Кредитна мултипликација

Дел 10. Потрошувачка, штедење и инвестиции
18. Функција на потрошувачка и штедење
19. Инвестиции

Дел 11: Макроекономски политики
20. Фискална и монетарна политика

Економска анализа за бизнис лидери – предметна програма 2022/23